Saturday, April 11, 2009

Another boring evening

Things ain't go as we expect it to be. Aku sepatutnya perform untuk Pop Ensamble, tapi kena tangguh sebab class cancel. Tak tahulah bila diorg nak buat last performance ni. Last Monday aku dah excited gila nak perform untuk Pop Ensamble, tapi cancel. Last Tueasday aku dah excited nak perform untuk forum, tapi tak dapat sebab diorang dulukan budak part 6, 7, 8 and last sitting dulu. Tapi ramai je yang bukan last sitting tapi mengaku last sitting. Sakit ati je. Geram and tension aku. Pada hal aku dah excited nak perform tapi hajat tak kesampaian. Semuanya salah aku gak sebab slalu buat performance last minutes. Wannie please jangan bebel. Aku tau kau akan bebel kat aku sal ni.

During study week ni mesti bosan. Sebab duduk rumah je. Aku ingat nak balik Shah Alam, duk hostel je tapi bila fikir balik tak de orang kat bilik, jangan haraplah. Aku tak pernah nak tidur sesorang kat bilik. Rela aku tumpang rumah member kat luar atau ajak bf aku teman aku tido kat mcd sect 3 tu. Tak hengen aku balik bilik tidur sesorang. Kalau kat Shah Alam, at least aku bebas begerak sket. Tak macam kat seremban. Kat shah alam aku tau nak naik public transport. Kalau kat sini mampos naik teksi pon aku tak tau nak tunggu mana.

Boleh tak kalau aku nak putarkan waktu balik ke zaman dulu. Aku rase lately ni macam terlalu banyak sangat sesal. Rasa macam nak turn back time je. Kalau boleh aku nak balik ke zaman aku baby. Time mama aku masih ada lagi. Aku nak manje sepuas-puasnye dengan mama. Tapi sayang, aku dalam reality. Bukan dalam fantasy. Aku rasa zaman budak-budak aku sangat bahagia. Sekarang pun happy jugak. Just cabaran hidup tu tersangatlah berat, perit, sukar, etc. Things getting complicated right now. And it's hard to explain it. Hanya boleh dirasa dan sukar diungkap.

Tapi kalau diulang segala masa silam aku, aku mintak several things yang jangan berubah. Family aku, teman baik aku dan jugak bf. Sebab diorg tersangat bermakna dan beri kesan dalam hidup aku. Pada family, you guys are my life. Pada Naz, you are my strength. Pada rakan, you guys are my memory, fantasy and reality. Thanks for everything.

Terasa jiwang pulak bila meluah macam ni. Tapi inilah hakikat. And inilah jugak yang aku selalu buat bila aku sesorang. Papa keluar pegi jamming. Along pegi pd ngan membe2 dia. So aku tinggal sesorang la kat rumah. Nak ajak Aisyah keluar, dia baru je balik dari KL, sebab tadi ada class. Aku memang tak ramai kawan kat sini. Aku susah nak rapat dengan orang. Mungkin sebab dari dulu aku sering kena back stabbed, so sampai sekarang aku still hati2 pilih kawan yang boleh dijadikan kawan rapat.

No comments: