Saturday, May 10, 2008

I'm the only one who knows

Yesterday, i get out from house around 8am then got back at 11pm. So damn freakin tired. Well i'm going to some game show rehersal. I'm helping my Farhana (Budak Kecik) by being her back up. That game show call "Jangan lupa lirik" or in the American version they call "Don't Forget The Lyric". Well, when i got home, i got some inspiration to do some poem. But it's a malay poem. This poem ispired by a malay song call "Aku saja yang tahu" by Farhan Azizan. This poem called "Tak Percayakan Cinta". Reminds me to the one who break my heart and cause me to cry day by day.

Kerinduan, yang kurasa sejak kau pergi berlalu
Dimanakah, letaknya janji yang pernah kau lafaz dahulu?
Mengapa kasih, jadi begini?
Tega kau pergi, dan tinggal ku sendiri…

Bukannya aku tak pernah percayakan cinta
Tapi kerana hatiku terluka
Bukannya aku tak pernah memberi kesempatan
Sudah lelah aku menanti kesetiaan

Bukannya aku tak pernah merasakan cinta
Di hati terpahat setia, ketika kita masih bersama
Tapi dirimu, yang mengingkarinya
Tinggalkan aku, berlabuh di sana

Kerinduan, yang kurasa sejak kau pergi berlalu
Percintaan, antara kita yang pernah bersatu
Bukannya aku, tak percayakan cinta
Kerna terluka, kini ku merana

Ku undur diri, dari percintaan yang pernah tersemi
Tak ku mungkiri, segala janji terpatri dihati
Cintaku ini sudah pun pergi
Berlalu dengan sebuah elegi sepi….

1.51 AM
May 10, 2008

No comments: