Friday, July 24, 2009

H1N1 menular ke campus Shah Alam

Cuti......for one week starting from next week. Tapi sapa yang this week thursday or friday dah tak de class, macam aku, boleh lah start cuti awal. Hehehehe.......

Aku dapat berita campus ditutup pun bila on facebook, tengok status si Athira piano, saying dah our uni holiday for one week. Then text her asking why, she said that she heard the annocement from our collage, gesa all the student balik untuk 1 minggu start from 27J July 2009 until 2nd August 2009. Then aku still tak puas hati, aku call kak Olive, roomates aku, then she had confirm it by saying the same thing. Dia pun baru dengar annocement to tadi.

Sekarang ni dah 4 campus iaitu Melaka, Perak, Terengganu and Shah Alam (tak sure campus kat Puncak Perdana kena ke tak) UiTM tutup for a week and Penang campus kena quarantined. Thanks God kitorang tak kena quarantined. Parah wo kalau kena quarantined. Tak hidup aku kalau duk kat hostel 24 hour. Btw, kesian bebudak kat Campus Permatang Pauh, Penang, seksa la korang selama seminggu.

Kalau betul pun Shah Alam kena quarantined, aku dah balik umah, diorang baru annoced tadi kalau tak silap aku. So aku still safe dari kena qarantined. Hehehe.....

Seramlah plak denga penangan H1N1 ni, gaklah dengar penangan H1N1 ni. Baru je tadi aku terbaca tentang H1N1 death related in Malaysia. Yang mati tu student dari Indonesia yang belajar kat sini. Dia kena tu lepas balik dari holiday kat negara dia.

Owe and one lastest news aku dapat dari member aku yang tengah practical kat HUKM, 10 orang budak uitm s.alam positif H1N1. And she said all of them are juniors. Yang baru masuk this sem. Ceh pembawak virus betul. Skang ni aku risau si Jenny pulak. Dah la waktu cuti hari tu dia pegi London la Tokyo la, lepas tu balik tak buat check up. Btw, take care la ye korang, elakkan dari pergi ke tempat yang ramai orang.

No comments: